ACCESO A CICLOS G S Y UNIVERSIDAD


SCHOOL YEAR 2019-2020
Acceso a la Universidad de Castilla la Mancha
Como sabéis, esta universidad ha cambiado este año la prueba de acceso 
y ha incluido un ejercicio que consiste en describir una fotografía. 
Os dejo algunos enlaces que podéis consultar para preparar este ejercicio 
que no tuvimos tiempo de preparar en las clases presenciales. 
En breve os pondré una foto para que hagamos prácticas.





Exercise 2: Describe the following picture:





Exercise 1: Describe the following picture:




Coronavirus confinement
Thursday, 4 June
Two more exams (There isn't a deadline, you can send them whenever you can)

GROUP A (Universidad de Castilla la Mancha)
The history of pizza, Elmer

Thursday, 16 April
Two more exams (There isn't a deadline, you can send them whenever you can)
GROUP A (Universidad de Castilla la Mancha)
Lotteries in Britain, The Wright brothers

Group B: (Acceso a Ciclos Grado superior de Formación Profesional)
In Search of Cervantes
65 Years on the throne

Monday, 30 March
Exams for the third week of confinement (Deadline: Wednesday, 15 April):
GROUP A:
The evolution of mobile phones.
GROUP B:
Beautiful Great Barrier Reef


Monday, 23 March
Exams for the second week of confinement (Only one exam per group, please):
GROUP A:
A Hundred billion hamburgers   
GROUP B.
Candle in the wind

Hello, students!
Due to the coronavirus pandemic we will have to work online. (Monday, March 16)
Some of your classmates have already done their exams to access university, most of them passed the exam successfully, congratualtions to all of them!!!
All of you who are still prepearing for the exam can follow the following instructions to get ready for the challenge.
We are going to work in two groups: 
A) Those who are taking the access exam at Castilla la Mancha University.
B) Those who are taking the exam to access the Vocational Training courses.

I will upload two exams every week. You have to do these exams and send them to me by email. It must be a word document so that I can correct them and write annotations.
You already know my educamadrid email, however, you can find it on the webpage of the school.


The exams that you have to do this week are below, deadline: Sunday, 22 March.

GROUP A: 
Buying property in Spain and Apartheid
GROUP B:
Madame Tussaud's
New medical careers for sherpas


(Spanish Version)
Hola, alumnos!
Debido a la pandemia de coronavirus, tendremos que trabajar en línea. (Lunes, 16 de marzo)
Algunos de vuestros compañeros ya han hecho su examen de acceso a la universidad, la mayoría de ellos han pasado el examen satisfactoriamente, felicidades a todos ellos!!
Todos los que estáis aún preparando el examen podéis seguir las siguientes instrucciones para prepararos para el desafío.
Vamos a trabajar en dos grupos:
A) Aquellos que van a hacer el examen de acceso a la Universidad de Castilla la Mancha. 
B) Aquellos que van a hacer el examen de acceso a Ciclo Superior de F.P.
Yo subiré dos exámenes cada semana. Tenéis que hacer estos exámenes y enviármelos por email. Debe ser en un documento de word para que yo pueda corregirlos y escribir anotaciones.
Ya sabéis mi correo de educamadrid, de todos modos podéis encontrarlo en la página web del CEPA.

Los exámenes que tenéis que hacer esta semana son los de abajo y la fecha tope de entrega es el domingo, 22 de marzo.

GROUP A: 
Buying property in Spain and Apartheid
GROUP B:
Madame Tussaud's
New medical careers for sherpas




Exams Answers

Clint Eastwood (Universidad Rey Juan Carlos, curso 2015-2016)
Optimism and Pessimism (Universidad Complutense, año 2016)

Class units

Unit 1 with answers
Unit 2 with answers
Unit 3 with grammar answers
Unit 4 with grammar answers
Unit 5 with grammar answers
Unit 6: grammar answers
Unit 7: grammar answers
Unit 8: The passive, grammar and answers

Vocabulary worksheets

Unit 9: The news (January, 2020)   

Unit 8: Film (January, 2020)
                                                                 

Unit 7: Technology (January, 2020) 


Unit 6: Culture and customs (December, 2019)

Unit 5: Communication (December, 2019) 



Unit 4: The Environment (November, 2019)



Unit 3: Sport ( October, 2019)
                                                        


Unit 2: Travelling (October, 2019)  




Unit 1: Describing people (September, 2019)    

   



Reinforcement


Unit 1: Present simple and present continuous exercises and answers(October, 2019)
Unit 2: Past simple, past continuous and past perfect exercises and answers. (October, 2019).
Unit 3: Present Perfect. exercises and answers (October, 2019)
Unit 4: The Future: exercises and answers (November, 2019)
Unit 5: Relative sentences: exercises and answers (November, 2019)
Unit 6: Modals: exercises and answers (December, 2019)
Unit 7: Conditionals and answers (January, 2020)
Unit 8: The Passive and answers (January, 2020)
Unit 9: Reported Speech and answers (January, 2020)


                            More Practice
 Unit 1: Present Simple and Continuous (II) exercises and answers



Diagnostic test answer key  








Resultado de imagen de winter in Dublin


     Dublin in winter.




SCHOOL YEAR 2018-2019


VERB PATTERNS

Una pregunta que se repite mucho tanto en los exámenes de acceso a grado como en los de acceso a universidad es la de poner el verbo que te dan entre paréntesis en la forma correcta ( -ing, infinitivo o forma base). Casi siempre depende del verbo que va delante del hueco. Consulta los "verb patterns" más comunes en el siguiente enlace: Verb patterns.


LA FORMA -ING


A veces tenéis problemas con la forma -ing porque pensáis que esta forma sólo se utiliza para hacer las formas continuas de los verbos (p.e. presente y pasado continuo).



En el siguiente enlace puedes aprender los distintos usos de la forma -ing, bien como parte de un verbo (I'm eating...) en cuyo caso lo llamamos "present participle" o con otros muchos usos (adjetivos, sujetos de una oración, complemento del verbo TO BE...) en cuyo caso se llama "gerund".







TRANSFORM AFFIRMATIVE INTO NEGATIVE



REPORTED SPEECH / ESTILO INDIRECTO
EJERCICIO 1
EJERCICIO 2
EJERCICIO 3
EJERCICIO 4
EJERCICIO 5



MEDIA AND TELEVISION
EJERCICIO 1
EJERCICIO 2
EJERCICIO 3
EJERCICIO 4



SCHOOL AND EDUCATION

EJERCICIO 1
EJERCICIO 2
EJERCICIO 3
EJERCICIO 4
EJERCICIO 5







PASSIVE VOICE



EJERCICIO 1
EJERCICIO 2
EJERCICIO 3
EJERCICIO 4
EJERCICIO 5





TRANSPORT



EJERCICIO 1
EJERCICIO 2
EJERCICIO 3
EJERCICIO 4
EJERCICIO 5





CONDITIONAL SENTENCES



EJERCICIO 1
EJERCICIO 2
EJERCICIO 3
EJERCICIO 4
EJERCICIO 5
EJERCICIO 6







No hay comentarios:

Publicar un comentario


Share your ideas with us! We´ll be very pleased.